Az uniós szabályozás hazai reklámpiacra vonatkozó hatásainak felmérése

A Whitereport NMHH számára készült tanulmánya a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály (DSA) és a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) alkalmazásának hazai reklámpiacra vonatkozó hatásait mérte fel.
A kutatás leginkább arra kereste választ, hogy milyen hatással van a hazai reklámszakmára
- az online platformok érzékeny adatokon alapuló hirdetések kivezetésére vonatkozó kötelezettségnek való megfelelése,
- az online platformok profilozáson alapuló, gyerekeket célzó reklámok kivezetésére vonatkozó kötelezettségének való megfelelése,
- a hirdetési transzparencia növekedése, valamint
- a meglátogatott weboldaltól eltérő más weboldalak által elhelyezett, harmadik fél részére adatokat gyűjtő sütik Google Chrome általi kivezetésének végleges elhalasztása?
2024 őszén a kutatás során összesen 17 gyakorlati reklámpiaci szakemberrel készült egyéni mélyinterjú – a reklámértékesítés eladói oldaláról hat vezető, a vevői oldalról pedig marketingvezetők, médiaügynökségi vagy digitális vezetők, valamint online sales house-ok vezetői vettek részt ezeken az online beszélgetéseken. Az elkészült tanulmány – természetesen anonimizált formában – tartalmazza a megkérdezett szakemberektől származó idézeteket, javaslatokat is.