0%

Tartalomfogyasztási szokások és trendek a magyar Facebookon 2021-24 között

utolsó módosítás: 2025. január 14. 08:12

Ma már szinte lehetetlen Facebook-oldal nélkül érvényesülni a nyilvánosságban és lezajlott a magyar kommunikációs tér teljes platformizációja, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a közösségi médiában. Egyebek mellett erről olvashatunk a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felkérésére készített kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon. A kutatást Tófalvy Tamás, Mogyorósi Pálma, Kmetty Zoltán és Knap Árpád végezték.

A médiahatóság aktuális tanulmánya a 300 legnépszerűbb hazai Facebook-oldal mintegy hárommillió, 2021 és 2024 között született posztját vette górcső alá. Ezek közül a legtöbb lájkot és egyéb reakciót a sporthírek váltották ki, a legtöbb komment a politikai témájú bejegyzésekhez érkezett, míg a legtöbb megosztást a receptek érték el. A legnépszerűbb posztok a mindennapi élethez kapcsolódó mémek, az életről és halálról szóló nagy bejelentések, a celebekről, sportolókról, zenészekről szóló hírek, a gyors és egyszerű receptek, a megható történetek, az idézetek és az ezoterikus tartalmak voltak.

A tanulmányból választ kaphatunk többek között az alábbi kérdésekre:

  • Melyek a legnépszerűbb Facebook-oldalak?
  • Milyen tartalmakat szeret a hazai közönség?
  • Milyen hírek váltják ki a legtöbb interakciót?
  • Hogyan változtatott az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendelete (DSA) a hírfolyamunk beállíthatóságán?

A tanulmány ismerteti a Facebook további hazai toplistáit is, egyben tartalmazza a rekordtartó oldalakra és posztokra vezető linkeket.

A teljes kutatás, továbbá annak összefoglalója a pdf fájlokra kattintva érhető el.

Ez is érdekelheti