Gaming és az online platformok
Az Európai Unió videójáték-piaca 2022-ben 23,48 milliárd euró bevételt generált. Az ágazat mintegy 74 000 embert foglalkoztat a nagyjából 5000 játékfejlesztő és kiadó stúdióiban, ugyanakkor számos kihívással néz szembe, ideértve a pénzügyi nehézséget, továbbá a megfelelő szakértelemmel rendelkező munkaerő megtalálását. [1]
Az előbbi információk az Európai Bizottság megbízásából az Európai Videójátékok Társasága által végzett tanulmányból származnak, amely abban segíti az Európai Unió intézményeit, hogy jobban megértsék a videojáték-ágazatot, annak számos szakpolitikai területre gyakorolt hatását, valamint azt, hogy az Európai Unió hogyan játszhatna célzott és aktív szerepet az ágazat fejlődésének konkrét szakpolitikai megközelítések és célkitűzések révén történő támogatásában.[2]
A téma fontosságát és annak a digitális szolgáltatásokról szóló rendelettel (DSA) való kapcsolatát az NMHH is idejekorán felismerte: a hatóság megbízásából dr. Sorbán Kinga készített izgalmas tanulmányt a videójáték-ipar aktuális működéséről. A tanulmányban szó esik:
- a videójáték-ipar felépítéséről, az alkalmazott üzleti modellekről,
- a platformok egyes típusairól és azok elhelyezéséről a DSA fogalmi rendszerében,
- a videójáték-ipar más jogterületekkel való kapcsolódási pontjairól, valamint a nemzeti és uniós döntéshozó fórumokat megjárt precedensértékű ügyekről.
Az elkészült tanulmány az NMHH munkáját az érintett piacokon megjelenő online platformok azonosításában és a DSA szempontjából releváns gyakorlataik megismerésében segíti.
[1] Study on European video games sector | Shaping Europe’s digital future (europa.eu)
[2]Az európai játéktársadalom értékének megértése | Shaping Europe’s digital future (europa.eu)